Boogie på utflykt

För någon vecka sedan var Boogie på vandring i Prästbonnaskogen i Tjörnarp. En förtrollande vacker gammal bokskog som nu bjöd på vackra ljusgröna lövsalar. Boogie tyckte Tjörnarpssjön var bäst. Där kunde man ju bada :-).

Kambräken

Khione 6 år

Idag har Khione blivit 6 år! Tiden går! Khione har firat hela dagen. Bitvis rätt stillsamt pga värmen men framåt kvällen kom hon igång igen :-).

Vi säger förstås stort grattis till Khione på födelsedagen! Dessutom skickar ett minst lika stort grattis till syster Lillio hos kennel Snowstreams.

SPHK Degeberga 2026

Igår var dags för Polarhundsklubbens årliga utställning i Degeberga. Det är ett alltid lika trevligt och bra arrangemang som vi gärna besöker. Dessutom är det ett jättebra tillfälle att träffa flera polarhundsvänner.

Silo och Silva var anmälda den här gången. De skötte sig båda med den äran! Båda var lugna och avslappnade och verkade tycka att det var både roligt och mysigt att få så mycket uppmärksamhet (och godis!).

Domare: Gunilla Sandberg

Silo var först ut i ringen och fick excellent i öppen klass. Han blev sedan placerad som tvåa i konkurrensen.

Silva gick också i öppen klass. Hon fick excellent med ck och placerade sig som etta i konkurrensen. I bästa tik slutade hon som tvåa.

Stort tack till SPHK för ett fint arrangemang och till Jeanette Bernsheim för alla fina bilder!

Kritiken finns på resp hunds egen sida.

Silo i öppen klass. Foto: Jeanette Bernsheim

Silo in action! Foto: Jeanette Bernsheim

Silo vilade sig i form innan vi skulle in i ringen 🙂 Foto: Jeanette Bernsheim

Fröken Silva som andra bästa tik. Foto: Jeanette Bernsheim

Silva in action. Foto: Jeanette Bernsheim

Foto: Jeanette Bernsheim

Silva och matte i samspråk <3. Foto: Jeanette Bernsheim